Nasze Biuro Rachunkowe jest firmą świadczącą usługi obejmujące swym zakresem cały szereg działań związanych z obsługą finansowo - księgową firmy.
Staramy się postrzegać w sposób innowacyjny rynek usług księgowych skierowanych na małe i średnie przedsiębiorstwa i proponować swoim klientom indywidualne rozwiązania.
Proponowana przez nas oferta obejmuje pełną obsługę księgową oraz finansową firm i przedsiębiorstw, adresowana jest zarówno do spółek prawa handlowego, spółek osobowych , osób fizycznych.
Świadczymy pełny zakres usług:
- doradzamy w zakresie wyboru formy prowadzenia działalności
- służymy pomocą wszystkim rozpoczynającym działalność w wypełnianiu kompletnej dokumentacji niezbędnej do założenia firmy
- prowadzimy ewidencje ryczałtowe, podatkową księgę przychodów i rozchodów, księgi rachunkowe
- prowadzimy ewidencje VAT
- prowadzimy dokumentację kadrową
- naliczamy płace pracowników
- sporządzamy rozliczenia z ZUS
- przygotowujemy wnioski kredytowe
- pomagamy przy przekształceniu formy prawnej prowadzenia działalności gospodarczej
- sporządzamy i wysyłamy do GUS sprawozdania statystyczne
- naliczamy opłaty za korzystanie ze środowiska
Na życzenie dojeżdżamy do klienta w celu odbioru dokumentów księgowych.
Obsługujemy także klientów nie posiadających stałych umów z biurem rachunkowym realizując zlecenia jednorazowe.
Szczegóły oferty w zależności od rodzaju prowadzonej ewidencji:
Księgi rachunkowe (handlowe)
- Weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym dokumentów księgowych;
- Ewidencja zdarzeń gospodarczych na kontach i dziennikach;
- Sporządzanie deklaracji VAT-7 oraz VAT-UE
- Ewidencja środków trwałych - amortyzacja;
- Sporządzanie zestawień obrotów i sald;
- Opracowanie sprawozdania finansowego na koniec roku obrachunkowego wg wymogów ustawy o rachunkowości;
- Opracowanie uchwał zatwierdzających sprawozdanie finansowe - przekazanie zatwierdzonych sprawozdań do KRS oraz Urzędów Skarbowych;
- Sporządzanie comiesięcznego rachunku wyników za miesiąc i narastająco od początku roku z wyszczególnieniem wyniku bilansowego i podatkowego;
- Sporządzanie bilansu za okresy obrachunkowe - wg życzenia miesięcznie lub kwartalnie;
- Sporządzanie dokumentów płatniczych (przelewy, dowody wpłaty);
- Sporządzanie sprawozdań do GUS
- Przechowywanie i archiwizacja dokumentacji.
Podatkowa księga przychodów i rozchodów
- Weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym dokumentów księgowych;
- Ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych w Podatkowej Księdze Przychodów i Rozchodów;
- Ewidencja środków trwałych - amortyzacja;
- Dokumenty rejestrujące firmę w Urzędzie Skarbowym i CEIDG;
- Sporządzanie dokumentów płatniczych (przelewy, dowody wpłaty);
- Sporządzanie sprawozdań do GUS;
- Przechowywanie i archiwizacja dokumentacji.
Ryczałt ewidencjonowany
- Weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym dokumentów księgowych;
- Ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych;
- Sporządzanie deklaracji VAT-7 oraz VAT-UE
- Ewidencja wykazu środków trwałych;
- Wyliczenia należnego podatku za miesiące rozliczeniowe;
- Sporządzanie dokumentów płatniczych (przelewy, dowody wpłaty);
- Sporządzanie sprawozdań do GUS;
- Przechowywanie i archiwizacja dokumentacji.
Ewidencja vat
- Dokumenty rejestrujące firmę w Urzędzie Skarbowym;
- Weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym dokumentów księgowych;
- Ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych w Rejestrze Zakupów i Sprzedaży;
- Sporządzanie deklaracji podatkowych VAT i przekazywanie ich do Urzędu Skarbowego drogą elektroniczną;
- Sporządzanie dokumentów płatniczych (przelewy, dowody wpłaty);
- Przechowywanie i archiwizacja dokumentacji.
Obsługa kadrowo - płacowa
- Prowadzenie ewidencji pracowników (kartoteka wynagrodzeń, kartoteka podatkowa, kartoteka zasiłkowa, kartoteka urlopowa);
- Sporządzanie dokumentów podstawowych (umowa o pracę, umowa-zlecenie, wypowiedzenia umowy o pracę, świadectwa pracy, zaświadczenia o wynagrodzeniu);
- Sporządzanie list płac, rachunków do umów cywilnoprawnych, pasków dla pracowników.
- Sporządzanie dokumentów płatniczych (przelewy podatków od wynagrodzeń);
- Sporządzanie dokumentów rejestrujących firmę i pracowników w ZUS;
- Sporządzanie deklaracji i raportów oraz przekazywanie ich do ZUS drogą elektroniczną;
- Sporządzanie dokumentów płatniczych (przelewy składek);
- Sporządzanie zaświadczeń pracodawcy o wysokości wynagrodzeń dla celów ustalenia zasiłków (chorobowego, macierzyńskiego, wychowawczego);
- Sporządzanie informacji RMUA dla wszystkich pracowników;
- Sporządzanie informacji o rocznych dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych.
- Sporządzanie sprawozdań do GUS;
- Przechowywanie i archiwizacja dokumentacji.